onsdag 1 december 2010

Stormigt in the ATL

Efter vår weekly kontroll hos OB läkaren och god snabblunch på Bricktops fick jag idag lite pampering tid. Sumit har efter mycket intensiv lobbying lyckats övertala mig att gå ner på halvtidsplugg fram till födseln. Tanken är att jag ska ta det lite lugnt, vila lite, och "ta hand om mig själv". Steg 1: klippning. Har inte skett sen i augusti och håret är nu så tjockt att det inte går att göra något annat än att bara ha upp det i en hästsvans. Och så inser jag att det kanske inte kommer kunna vara prio 1 på ett tag att komma iväg till frisören. Så i eftermiddags köpte jag en latte och åkte iväg till Van Michaels salong som ligger bredvid Whole Foods .

När jag nyfönad och plattångad och fin skulle lämna salongen var det dock full-on storm. Alltså monsunregn av indiska proportioner. Jag som hade varit duktig och parkerat själv istället för att ta valet-parkering (love complimentary valet!!) eftersom det ändå fanns en plats bara kanske 20 meter från porten... Jag hade inget paraply och det såg inte ut som att det skulle lätta anytime soon, så jag drog kappan om mig så gott det gick (dvs, typ inte alls med tanke på basketbollen under tröjan) och sprang. Det tog bara några sekunder att komma till bilen men jag var helt genomdränkt, like, down to my underwear. Det var jättemycket vatten på vägarna och bara totalkaos. När jag kom hem och slog på tv:n gick det en varningsremsa på skärmen att det var storstorm och tornada warning i ett antal counties. Och efter en massa närliggande counties kom det upp: Fulton County. Det är ju där vi bor! Jag skippade att åka iväg till yogan på kvällen men annars var allt som vanligt. Trodde vi. Idag har de dock bekräftat att det var en tornado och minst en gata i Gwinett County (precis bredvid vår county) totalförstördes. Stora hus har tappat taken och vissa var helt jämnade med marken. Det rapporterades till och med om det på CNN.

Själva var vi ute och testade en ny restaurang (ny för oss, inte ny för Atlanta): Antico Pizza. Från utsidan såg det inte ut som mycket men det var faktiskt ett häftigt ställe. Vi satt vid långbord i köket (som egentligen såg mer ut som ett garage) med de tre gigantiska ugnarna som är importerade från Neapel. Pizzan serverades direkt på sina stora plåtar och folk hade med sig eget vin. Koolt ställe och väldigt gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar