söndag 29 augusti 2010

Icke-fixar helg i Atlanta

Söndag kväll efter första icke-fixiga helgen i Atlanta. Vi har inte satt ihop några möbler, släpat oss runt flera rundor Ikea som alltid slutar med att vi har tre kundvagnar oss emellan, eller traskat omkring på Target och BestBuy med stora inköpslistan i handen. Nix pix.

Vi började istället helgen med god och mysig fredagsmiddag: ugnsbakade rödbetor och chèvre, spaghetti med koriander-pesto och Insalata Felix (efter Baci i New Delhis recept) och soffhäng. Superskönt! Vi valde dock helt fel film med tanke på att jag tidigare på eftermiddagen hade börjat gråta i bilen - för texten i en country låt! Att jag satt och hulkade mig framför filmen Marley & Me senare på kvällen skyller jag helt och hållet på hormoner men det är icke desto mindre störigt.

Igår tog vi tag i baby-fixet och var och kikade på barnvagn mm. Researchen påbörjades på morgonen och baserades i princip helt på vad våra duktiga researchers till kompisar har kommit fram till är den bästa barnvagnen: Teutonia. Vi tog omvägen förbi en indisk restaurang, Café Bombay, som faktiskt inte var superbra och kom sen till en jättetrevlig butik i närheten av Ikea där vi fick köra och känna på barnvagnar, babyskydd, söta små kläder, the SleepSheep, babybjörn grejer och massor mer. I slutändan har vi ändå beställt barnvagnen från Sverige, men det känns skönt att ha kommit igång med fixet som vi nu har några månader framför oss att få klart! Och om några veckor står ju barnvagnen här hemma och bara väntar på bebisen. Hur spännande är inte det? På kvällen åt vi en lite misslyckad paj med chèvre och broccoli och kollade på en till tear-jerker I am Sam som var väldigt bra men igen, helt fel film för mig just nu. Hädanefter vill jag bara se på Transformers och andra lika intelligenta actionfilmer.

Idag har vi varit på utflykt till North Georgia Premium Outlets där Sumit tömde Cole Haan på skor mm och vi köpte ett par bebbe-outfits mm. Vår bebis, stackaren, kommer bara få ha på sig grått, blått, brunt och gult den första tiden eftersom det är det ändå vi kan köpa här utan att veta om det blir en liten kille eller en liten tjej. Allt är så utpräglat pojkigt eller flickigt här, så vi har inte så mycket att välja mellan, tyvärr.

Nu lockar soffan och en tidig kväll eftersom imorgon är dag 1 för det nya vardagslivet med rutiner och studier. Anteckningsblock och överstrykningspennor ligger redo i min lilla arbetshörna och imorgon sätter jag igång! It's back-to-school time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar