onsdag 25 augusti 2010

Luxury Wife Wednesday

Onsdag i Buckhead. Jag skjutsade Sumit till jobbet imorse. Tänkte att det är dags att jag kommer igång och börjar köra nu när vår vardag här ska börja... Mina kurser börjar på måndag så det är back-to-school och dags att komma in i en rutin. Jag var supertrött på morgonen och tänkte att jag kanske skulle piggna till av att simma men det blåste lite ute och himlen såg mörk ut så jag väntade för att se om det skulle bli åskväder eller inte. Under tiden lade jag mig i soffan och läste ut min bok - lyxliv! Hur ofta hinner man göra sånt? Sen vi förlovade oss i november förra året har ingen av oss hunnit läsa ett ord utanför jobbet let alone slänga sig i soffan en stund en vardag och läsa ut en Marian Keyes bok! Det kändes galet lyxigt. Otroligt skönt att få komma ner i varv lite efter en otroligt intensiv och hektisk vår...

Under dagen hann jag också med att kolla på ett helt sjukt program: I didn't know I was pregnant. 3 kvinnor återupplever sina förlossningar. Ingen av dem visste att de var gravida till de såg bebisarna som precis ploppat ut (i mjukisbyxorna, i toaletten osv). Galet. Jag kunde bara se på två av berättelserna för det var så otroligt bisarrt. Sedan the cable-guy äntligen dök upp i söndags har vi typ 250 HD kanaler och DVR - dvs, vi kan spela in program och serier och sen kolla på dem när vi vill, utan reklam. Bringing Home Baby är en annan favorit - den visar förstagångsföräldrars första 36 timmar efter att de lämnat sjukhuset med sina nya bebisar. A taste of things to come...

Sumit jobbade sent på kvällen men det är Restaurant Wednesday så jag hämtade honom vid 8 och så åkte vi iväg till Lenox Square för en snabb mall-middag. Och snabbinhandling av trosor på Victoria's Secret! Med lite tur kommer tvättmaskin och torktumlare imorgon men med tanke på att de ställde in installationen och sköt på den en vecka i sista stund sist, så var det dags att fylla på förrådet.

Igår satte Sumit ihop sista IKEA-möbeln: skrivbordsstolen till arbetshörnan inför back-to-school. Så nu är allt klart här hemma och det känns riktigt bra! Vår lägenhet är sååå fin och det känns fantastiskt att veta att det är hit vi kommer att ta hem vår lilla bebis från BB i december! Vi har bara sett våra grannar lite snabbt och som tur var fick de nog ingen riktig glimt av magen - det är väl det sista man vill se på en nyinflyttad granne! Vi har inte varit på ngt "resident-event" än, men de har massor. Pool pic-nics och senast ikväll hade de en "ice cream social" med sundaes som vi inte heller kom iväg på. Igår hade de något liknande på Sumit's jobb också - någon form av cookie and ice cream break i receptionen. Precis vad som behövs - bigger and better in the USA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar