lördag 6 november 2010

Diwali in the ATL

Sumits Paranthas

Minas Kulfi

Det var Diwali igår så vi tog ledigt och mjukstartade till och med vår långhelg med date night redan på torsdag kväll. Jag var dödstrött och inte på träningshumör. Och framförallt hade jag haft en så bra dag ont-mässigt och även fast jag vet att det är bra att röra på mig och att vattengympan är en bra grej, så har jag alltid lite mer ont efteråt och det tog emot att bryta en så bra-i-kroppen-känsla. Så vi åkte över vägen till Aja - vår lokala fin-asiat - och åt en jättegod middag.

Igår firade vi superskön Diwali. Vi hade misstagit oss lite på dagarna och trodde inte att det var Diwali förräns nästa vecka, så det blev lite sista-minuten planering för att få ihop det (tänk er att komma på att det är julafton två dagar innan). Vi har alltså inte direkt varit jätteduk tiga med att posta Diwalipresenter och sånt i tid om man säger så... Men vi åt mysfrukost och hade lite presentutdelning (jag fick JÄTTEfina presenter av Sumit!!). Och så var vi iväg på den indiska affären och handlade lite. Och vägg-i-vägg med den finns en vegetarisk chaat restaurang så vi åt lunch där och fick vår dos kachori (supergott) och chole bhature (sådär) och sånt.

Sen fixade Sumit god middag och jag gjorde efterrätt - phirni (sådär gott men den var faktiskt gjord från en mix så jag tar inte på mig hela ansvaret) och hemmagjord kulfi´med kardemumma och mandel och granatäpple (god!). Och vi tände en massa ljus och gjorde det mysigt. Sumits mamma hade spelat in Diwali-poojan på bellybuds-sidan så att bebisen kunde lyssna i magen och det var väldigt tyst och koncentrerat där inne i några minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar