måndag 8 november 2010

Pregnancy-brain och hormon-labilitet

Efter vår mysiga Diwali började helgen med lite drama. Sumit hade skrivit upp i sin kalender att vi hade Infant CPR kurs på lördag morgon. Jag hade inte skrivit upp det men hade det i huvudet att det var den 13e vi skulle på kurs (det var jag som hade bokat det) och lyckades övertala Sumit att det inte var denna helg. Vi pratade om det på fredagen men glömde kolla. Sen på lördag när jag kollade mina mejl så insåg jag att det var den 6e i var bokade att gå på kurs. Och vi hade missat det. Allt var redan betalt och jag kände mig så dum som hade tagit fel på dagen och dessutom lyckats övertyga Sumit att det var han som hade skrivit upp fel dag. Jag ville också så gärna få klart alla våra kurser och detta var den sista. Så gravidhjärna + hormoner = jag blev jätteledsen och började gråta. Så löjligt.

Till slut lyckades jag ta mig samman och vi var på lite shopping. Det var så kallt på lördag så vi var tvungna att klä på oss ordentligt för första gången. AC:n stängde vi bara av för ett par dagar sedan men i fredags var vi tvungna att sätta igång systemet igen - denna gång på värme. Vi har värme på i bilen också. Jag hade inte med mig några riktiga vinterkläder hit när vi flyttade - inte så konstigt kanske eftersom jag inte skulle komma in i några av de kläderna nu, så jag har handlat lite grav-tröjor och sånt. Något konstigare att Sumit inte har med sig en enda tröja. Så igår var vi och köpte en pläd och varsin varm och skön Abercrombie & Fitch hoodie. Jag fick ta en large (största damstorleken) och det är ändå en decimeter mellan blixtlås-rälsen... Vilket är lite konstigt eftersom jag har small i alla andra amerikanska kläder eftersom storlekarna är så anpassade efter alla tjockisar... Vi köpte också en pläd.

På kvällen (efter lite siesta) var vi på middag och bio. Vi såg Due Date som var väldigt rolig. Värd att se. Och den börjar i Atlanta! Idag har vi lite hemmafix bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar