tisdag 23 november 2010

I am the champion!

Igår kväll var jag på min första (och troligtvis sista - jag tror inte nyfödda små skrikiga bebisar uppskattas så mycket) SWEA träff´. Det var kakbytarkväll. Trevligt. Man skulle ta med sig 30-40 hembakade kakor och sen smakade vi på alla och så fick man med sig en blandning av alla andra kakor med sig hem. Vi röstade också fram årets godaste och årets finaste julkaka, och gissa vem som tog hem godaste-kakan-priset? Minas saffransbiscotti! Hurra! L hade bakat jättegoda och fina kakor med pepparmintsmak och vann överlägset priset för finaste kakan. Vi fick varsin amaryllis.

Kvällens höjdpunkt var ändå mamman till en 10 månaders bebis (som var i Atlanta på besök hos sin mamma som bor här) som frågade när jag var beräknad till. När jag sa att det var tre veckor kvar sa hon "Oj - men du är så liten så jag trodde du skulle säga 2-3 månader". I LOVE her!

Här är jag med vinnarkakan och priset:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar