torsdag 11 november 2010

Idag är det den 11e!!

Idag är det den 11e november. Och alltså precis en månad kvar till vår due date den 11e december! (Om vi bortser ifrån att våra läkare verkar ha bestämt sig för att vi är due den 8 december istället...)

Idag föddes också S' bebis! Förra veckan kom C-D:s bebbe till slut via oplanerat kejsarsnitt på torsdag morgon (ungefär precis samtidigt som K:s bebbe, också med kejsarsnitt, dock planerad, på samma sjukhus). C-D var först i vårt lilla gäng. S stod näst på tur men skulle inte få sin lilla flicka förräns den 23 november. På tisdag kväll efter yogan berättade hon dock att hon var öppen redan. Sen igår kväll kom hon igång och lilltjejen (bara 6 pounds) föddes imorse, ca två timmar efter att de kommit in till sjukhuset. S mejlade mig 40 minuter efter födseln och allt hade gått bra.

S och jag har gått i väldigt lika tankar kring förlossningarna och haft samma intentioner och förhoppningar kring hur det ska gå. Och vi har varit rätt ensamma i det bland tjejerna på våra gympor. Så jag är helt överlycklig för hennes skull att hon fick den förlossningen som hon ville ha. Inte en enkel såklart, men relativt snabb och helt drogfri!

Med S' bebis ute i världen står vi plötsligt näst i kö! Det är vår tur näst och det är inte långt kvar nu. Jag har varit tokfokuserad på en liten uppsats hela veckan - jag känner press nu att försöka hinna klart med mina kurser - och har bara stannat upp för läkarbesök på tisdag morgon, yoga på tisdag kväll, middag igår kväll och vattengympa ikväll. Men nu är jag nästan klar för inlämning imorgon.

Igår kväll åt vi middag med besökande kompis' kompis K och hennes kollega. Vi var äntligen på Bistro Niko som ska vara en av Atlantas allra bästa restauranger och det var verkligen bra. Och helt proppfullt även kl. 21 på en onsdag kväll! Det var roligt att träffa lite folk from home och kul att höra deras intryck efter några dagar i Atlanta. Vi togs tillbaka till våra första dagar här och upplevelsen av att det är en ganska konstig stad egentligen i hur den är upplagd. Helt klart dålig stadsplanering. Nu tänker vi inte så mycket på det längre. Och vi har ju stormtrivts hela tiden ändå.

Now back to work!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar