onsdag 17 november 2010

Fascinating

Igår var sista yogan på ett par veckor eftersom allt är lite nerstängt nästa vecka på grund av Thanksgiving. Det kändes lite konstigt alltihop. Det är bara jag och A kvar av de fyra original gangsters i vårt lilla gäng nu när S har fått sin dotter. Vi har joinats av tre nya som är ganska tidigt i sina graviditeter.

En av dessa tjejer skulle på sin 20 veckors scan imorgon. Men berättade att de inte skulle ta reda på kön. De ska få beskedet på papper i ett kuvert. Detta kuvert ska de ta med sig direkt till en cake-maker som ska baka en tårta som är rosa eller blå på insidan beroende på beskedet i kuvertet. Sen ska de ha en stor fest för alla sina vänner och familjer med en stor cake-cutting ceremony varigenom de, och alla de känner, kommer att få reda på om de väntar en pojke eller en flicka. Fascinating.

Jag kan lite grand undra om könet på ett ofött barn är en så big deal för någon annan än just föräldrarna och kanske de allra närmaste?? Men det var minst sagt kreativt...

Igår när jag skulle byta om (för vi var på Dave Matthews Band konsert!!) kom instruktören J inspringande i omklädningsrummet och gav mig sitt kort med kontaktinfo "just in case - you never know". Så nu börjar det kännas som att vi är lite i sluttampen... Idag är jag dock mest orolig för A som meddelade imorse att hon kände sig lite förkyld och sen två timmar senare mejlar att hon är inlagd på sjukhus där de försöker stoppa hennes labour. Hon är inte due förräns 23 december så jag hoppas verkligen att det är falskt larm...

Dave Matthews Band konsert på Philips Arena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar