onsdag 1 september 2010

Bad Parenting & Restaurant Wednesday

Det är "Restaurant Wednesday" och jag ska strax iväg och hämta Sumit från jobbet. Vi ska testa ett mexikanskt ställe vid Atlantic Station som Sumit's jobb-bästis Addie har rekommenderat.

Onsdagar är restaurangkväll och tisdagar lagar Sumit middag. Han är superduktig! Who knew? Igår kväll kom jag hem från min första pregnancy yoga class till shahi paneer och chana masala - supersupergott! Yoga och indiskt går bra ihop.

Idag har jag varit på första läkarkontrollen själv för Sumit blev inbokad på en workshop i sista stund och kunde inte följa med. Denna gång var det glucose tolerance test som skulle göras. Dvs, jag fick inte äta kolhydrater på morgonen (varför super-husband Sumit ordnade omelett-station på frukostbordet imorse) och sen när jag kom in till mottagningen fick jag dricka en flaska med supersöt fruit punch-flavoured glucose-dryck och sen vänta en timme innan blodprov för att se hur jag tål sockret. Det gick bra vilket är tur eftersom man måste göra ett värre 3-timmars test om man inte klarar det första. Under väntetiden hade jag tid med OB-sköterskan och läkaren.

OB-sköterskan körde lite bad parent session som gick ungefär såhär:
Nurse: So, have you pre-registered at the hospital yet?
Bad parent: Uh, no, we were just about to get to that...
Nurse: Körde en hel lecture om hur det ska gå till
Nurse: So, are you signed up for any parenting or childbirth classes?
Bad parent: Uh, no. But we definitely are planning to go and we were thinking we would sign up this weekend...
Nurse: OK, we really recommend that you at least take infant CPR... Följt av föreläsning om varför det är viktigt osv.
Nurse: And have you made any decisions about cord blood collection?
Bad parent: Uh. No. Not yet.
Nurse: Ok, you really have to do that by week 34 följt av lite mer lecture.
Och så fortsatte vi sådär tills hon fick slut på frågor (Have you selected a pediatrician? Have you been to the hospital for a tour?) och jag fick gå vidare till läkare men en lång to-do list att ta tag i framöver. Och en goodie bag. Med listor och påminnelser om vad man ska packa med sig till sjukhuset och vilka barnläkare de rekommenderar och massor av cord blood broschyrer. Och formula och d-vitamin samples mm.

Ok dags att hämta Sumit nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar