onsdag 8 september 2010

Gravidgympa och fallande urinblåsor

Onsdag igen och idag började min 3e Oh Baby! kurs. Först måste jag berätta att yogan igår kändes bra! Trodde det var omöjligt eller att det i alla fall skulle ta 4-5 sessioner innan den känslan infann sig - jag tycker att ju yoga är så himla svårt och jobbigt! Men igår kväll kändes det bra. Vi var bara 4 pers på kursen så man fick verkligen utrymme och hjälp att träna bra.

Idag var det dags för Prenatal Combo - Toning, Fitness & Yoga. Det var inte på långa vägar lika tufft som ett PT pass på Sats men ändå tufft. Jag känner redan av träningsvärk i benen och höfterna. Detta är den enda kursen jag tar på dagtid så de andra fem deltagarna är lite äldre än på mina kvällskurser och 2 av dem har redan barn. Och 4 av 6 vet inte kön på bebisen till skillnad från på mina andra kurser där det bara är de som är i 15 veckan som inte vet eftersom de inte kan se det så tidigt.

Idag snackades det mest om baby showers och registries (en hel industri som man inte har koll på) men också om urinblåsor som faller ur kroppen! En av tjejerna, som väntar sitt tredje barn, har en urinblåsa som ibland slinker ur hennes kropp nästan helt och hållet. Tydligen en följd av barnafödande, inte helt ovanligt, går att fixa kirugiskt, men bara när man har skaffat klart alla sina barn, och tydligen ingen jättebig deal. Tyckte inte läkaren i alla fall. Hon känner när blåsan glider ut och läkaren sa att det bara var att peta in den igen. Som tur är håller den sig på plats nu när hon är gravid. Galet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar