tisdag 14 september 2010

Så stolt!

Åh vad jag är stolt över mig själv. Flitens lilla lampa har lyst över Buckhead de senaste dagarna och jag har verkligen koncentrerat mig som en duktig student för att komma igång med min webbkurs. Stackars bebisen kommer bli datanörd för det enda h*n får höra är föreläsningarna om XHTML (och andra lika nördiga saker) som jag kopplar upp mig på kurshemsidan för att lyssna till och titta på. Jag måste köpa hörlurar till magen så att Smulan kan lyssna på musik medans jag pluggar.

Allt kändes verkligen som grekiska för bara några dagar sen och när Sumit kom hem med en utskrift av instruktionerna till första laborationen undrade jag på allvar om jag hade valt helt fel kurs och vad hade jag gjort då? Jag måste ju plugga något och det är för sent att byta.

Men efter ett maratonpass igår (följt av besvikelsen av att vakna upp till utslagen internet i hela området imorse när jag var så sjukt taggad att klara av laborationen) så har allt klarnat lite. I alla fall så mycket så att det som bara var grekiska förra veckan, nu känns som något som jag kan angripa stegvis och ta mig igenom.

Idag har jag kodat 2 egna hemsidor och klarat av 7 teoretiska och praktiska uppgifter och skickat iväg svar och länkar till läraren för redovisning i Kalmar!

Hurra hurra hurra hurra! Jag är så sjukt stolt över mig själv! Nu lämnar vi skolan för dagen och tar en kort paus innan yogan. Imorgon: ekonomi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar