onsdag 29 september 2010

Restaurant Wednesday

It's Restaurant Wednesday och ikväll gjorde vi ett snabbt återbesök på en restaurang som vi verkligen gillade när vi var där sist, under våra Intercontinental dagar: Bluepointe som ägs av samma restauranggrupp som verkar äga alla lite upscale restos i Buckhead. Vi var nyligen på deras super-populära och supposedly kultiga Buckhead Diner som vi nog tyckte var lite overrated. Men Bluepointe är riktigt bra.

Jag kan se byggnaden där det ligger från köksfönstret, det är precis på andra sidan Phipps Plaza som är ett knappt kvarter från oss. Men superamerikanerna har anpassat sig snabbt och både körde dit och lämnade glatt över bilen till valet-killen vid ingången. Vår resa från "gud, vad alla är lata här" till "fy vad smidigt allt är" tog inte jättelång tid känner jag...

Nu är Sumit nere på Bitsy Grant och spelar tennis med kollegorna ett par timmar. Det är koolt tycker jag, att vi båda har våra grejer, både tillsammans och på varsitt håll. På ett par månader har vi skapat ett liv här som verkligen känns bra. Jag har suttit framför datorn i föreläsningar hela dagen idag så jag ska nog stänga ner och ägna lite tid åt hemmafruandet nu! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar