söndag 3 oktober 2010

Segt men skönt i Buckhead

Söndag eftermiddag och jag ska strax krypa ner för en siesta. Det är lite segt nu - jag sover dåligt i princip jämt. Sumit sover dåligt ungefär hälften av tiden. Jag börjar känna mig tung och lite otymplig och har inte varit såhär trött sen alldeles i början av graviditeten. Och så har jag lite foglossningskänningar som framförallt gör mig lite stressad och orolig inför de sista månaderna men också inte direkt hjälper sömnen då det känns som att jag kommer att tappa ena benet varje gång jag försöker vända på mig på natten. Så det är lite segt.

Men vilken perfekt helg at vara seg på! Första helgen utan någon som helst inplanerad aktivitet. Inga blöjkurser, inga shoppinguppdrag, inga early morning hikes, inte så mycket som en movie date hade vi på schemat. Vi mjukstartade med fredagslunch (eftersom vi hade varit på prenatal visit hos barnläkaren tillsammans) på Sumits vardagsfavorit Chipotle Grill som jag hade hört så mycket om. Efter lunch gick Sumit tillbaks till jobbet och jag kände mig som en riktig american housewife när jag stannade förbi Starbucks på väg in på Kroger för att handla lite groceries. På kvällen åt vi hemmagjord pizza och Ben & Jerry's framför tv:n och bara degade.

Igår somnade jag efter frukost och vaknade lagom till lunch. Efter lunch jobbade jag med min laboration medans Sumit storstädade. På kvällen var vi på Lenox Square en sväng och shoppade loss lite på Club Monaco. Middag blev nachos hemma kl. 22 på kvällen. Konstigt att vi sov dåligt efter det! ;-)

Idag har vi kollat lite på Phipps Plaza (det är mest window-shopping där för det är bara lyxbutiker som Barney's, Tiffany's, Cole Haan, Jimmy Choo osv). Vi var där kanske 45 minuter och jag var på damrummet 2 gånger. Sen satte vi oss i solen på uterserveringen på Tin Lizzy's bland alla margaritas pitchers och bloody marys och storskärmarna med football och baseball och åt lunch.

Det där stora vita som lyser är magen!

Sumit läser söndagstidningen medans vi väntar på vårt bord
Det är perfekt väder här nu. Kanske 26-27 grader på dagen, lite svalare på morgon och kväll. AC:n kickar knappt igång hemma och igår öppnade vi för första dörren till vår stora terass en stund på kvällen. Superskönt.
Nu siesta och sen får vi ladda om inför en busy busy week med OB-kontroll, prenatal class, yoga, combo (om jag får grönt ljus av OB:n imorgon), vattengympa, tennis, fotboll, Breastfeeding School (jag skämtar inte ens) och Everything you need to know about labor and delivery med den lite galna tanten som vi gick på Baby Basics Workshop hos. Puh! Plus jobb och plugg och allt det där andra. Ha en bra vecka ni med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar