onsdag 27 oktober 2010

Onsdag igen

Onsdag igen. Dagarna och veckorna går så fort just nu så jag knappt hinner med. Tiden verkligen flyger förbi. Det är både jättepositivt och härligt och spännande för det betyder att vi kommer närmare och närmare stora dagen, men jag är också rätt stressad av mina kurser som tar lite mer tid än jag hade trott. Jag sitter och kodar hemsidor till mina laborationer för fullt men det tar mig otroligt lång tid. Senaste dagarna har jag suttit framför laptopen non-stop. För att inte ens tänka på ekonomikursen som jag typ inte har ägnat en tanke på flera veckor och den sista kursen som börjar om en vecka...

Annars är allt bra. Sumit är just nu på väg till San Francisco på blixtvisit. Han är tillbaka imorgon kväll. Han har börjat spela fotboll med ett jobblag i en liga på måndagar vilket han verkar tycka är jättekul (de leder ligan!).

Förra helgen gick bort lite eftersom vi hade Childbirth Class hela dagen i lördags.  Det var en rätt bra dag. Framförallt skönt eftersom man fick lite info som handlade lite mer specifikt om just rutinerna på Piedmont Hospital där vi ska föda. Vi börjar få rätt bra koll på hur allting funkar här. Jag tycker det är galet att det inte finns något alternativ emellan en helt naturlig förlossning med bara badkar/dusch och andning till hjälp som smärtlindring (ingen lustgas här inte) och knock-out epiduralen där du är fast liggande i sängen med dropp och kateter och en massa värkfärstärkande medel i systemet (de kör inte med walking/standing-epiduraler här), men så är fallet så det är bara att bestämma sig...

Förutom kursen hann vi med att testa TukTuk Thai Food Loft på fredag kväll. Kändes som att vara på en finare resto i Bangkok - schysst! Och på lördag kväll (efter en liten siesta då vi båda var helt slut efter kursen och ännu en ganska sömnlös natt) var vi på Phipps och åt lite middag och såg "Life as we know it" som faktiskt var rätt bra. Vi visste inte i förväg att den utspelar sig i Atlanta så det var lite extraroligt. Söndag blev en riktig fixardag med storstädning och veckohandling. Jag har infrysningsmani just nu och kör storkok ett par gånger i veckan för att fylla frysen med en massa bra mat så vi är kittade när vi kommer hem från sjukhuset.

Nu sparkas det för fullt i magen - kvällspasset är igång! Bebben och jag är lite osyncade där. Precis när jag försöker komma ner i varv och förhoppningsvis få lite sömn, så varvar bebben upp för dygnets mest aktiva timmar. Och nu när den har mindre plats där inne så känns det verkligen! Det är jättehäftigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar