söndag 17 oktober 2010

Sunday Night in Buckhead

Söndag kväll i Buckhead. Efter stora highlighten med Indigo Girls i fredags har vi haft en ganska lugn helg. Vi har dragit ner på tempot lite eftersom jag plötsligt är lite mindre comfortable...

Igår joinade vi L&M, S&P och S med deras småttingar i Centenial Park nere på stan där de hade gått ett "lopp" för youth diabetes tror jag. Vi skippade att gå eftersom jag inte är superrörlig längre (har ganska ont av foglossningen nu) men slöt upp för lite häng i solen vid mållinjen. Det var supervarmt och skönt och vi hängde en stund i parken med kidsen och jag fick höra en massa hemskheter om vad jag har att se fram emot efter förlossningen. Apparently kommer jag kissa på mig stup i kvarten så det låter ju roligt... Sen var vi inne på CNN för lite mellis i deras stora food court. På eftermiddagen var vi på New Baby Products (där jag såklart träffade på en vattengympa-kompis) och inhandlade diverse spännande saker: stretch mark cream och stödbälte som jag ska ha när jag är up and around och rör på mig som jag hoppas ska hjälpa lite. ;-)

Idag har vi inte gjort jättemycket. Vi åt lunch ute i solen på Quattro nere i Piedmont Park och veckohandlade på vägen hem. Det är jättevarmt och skönt på dagarna just nu, runt 27-30 grader. Och svalt och skönt på morgon och kväll - man kan ha terassdörren öppen och få lite frisk luft för första gången sen vi flyttade in.

Mina och magen chillar lite i solen i Centenial Park...

Imorgon bitti ska vi till OB:n på kontroll. Vi går varannan vecka nu ett par gånger och sen går vi över till varje vecka. Sen blir det en superintensiv jobbvecka för Sumit och jag är fast besluten att ta lite mark på studiefronten och komma ikapp min plan lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar